Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Autor/es: Payá Rico, Andrés
Fuente: Historia de la educación: Revista interuniversitaria, ISSN 0212-0267, Nº 26 , págs. 299-325
Año: 2007

A lo largo del artículo, se puede comprobar cómo la actividad lúdica ha sido uno de los temas relevantes en el discurso pedagógico español del último tercio del siglo XIX y primero del XX. Los numerosos testimonios recogidos demuestran el interés que ha despertado el juego en nuestra educación contemporánea, encontrando referencias al respecto en los manuales de pedagogía, artículos en las principales revistas del momento, así como en algunas memorias redactadas por los maestros en ejercicio. Los educadores que clamaban por una renovación de la pedagogía encontraron, tanto a nivel teórico como práctico, un cúmulo de virtudes educativas en los juegos que practicaban sus alumnos y alumnas.

descargarConsideraciones pedagógicas sobre los valores y posibilidades educativas del juego en la España contemporánea (1876-1936)

©2025 KLEO Template a premium and multipurpose theme from Seventh Queen

Inicia Sesión con tu Usuario y Contraseña

¿Olvidó sus datos?